به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت کاوازاکی ژاپن تبدیل به اولین موتورسیکلت سازی شد که محصولاتش دارای نوعی رنگ فابریک هستند که میتواند خودش را ترمیم کند. در بین خودروسازان، شرکت "اینفینیتی" اولین خودروسازی بود که در سال 2004 این نوع از رنگها رو بر روی محصولاتش استفاده کرد و حال نوبت کاوازاکی است.
این رنگ خاص از دو قسمت تشکیل شده است: پوشاننده ها و مواد افزودنی. پوشانندهها پس از اینکه رنگ اصلی بر روی بدنه ثابت شد، بر روی آن قرار میگیرند. اما مواد افزودنی با رنگ اصلی ترکیب میشوند و بر روی بدنه موتورسیکلت پاشیده میشوند. در صورت خراشیده شدن یا تکه تکه شدن، اگر رنگ بدنه در معرض گرما قرار گیرد، میتواند به حالت اولیه خود بازگردد. نور آفتاب یکی از بهترین گزینهها است اما در موارد دیگر میتوان از وسایلی که گرlا تولید میکنند استفاده کرد.
کاوازاکی هنوز جزئیات دقیقتری درباره کارکرد این سیستم ارائه نداده است اما الگو همان چیزی است که بالاتر ذکر شد.
درباره این سیستم در وبسایت رسمی این شرکت نوشته شده است: «بخشهای سخت و نرم وجود دارند که مکمل یکدیگر هستند و مانند یک ترامپولین عمل میکنند. البته که این رنگ قادر نیست خراشیدگیهای شدید مانند خراش با سوییچ، سکه و سایر اینگونه موارد را ترمیم کند.»
همانطور که گفته شد، یکی نقاط ضعف این سیستم عدم توانایی این سیستم در ترمیم کردن خراشیدگیهای شدید و مورد دیگر سرعت عمل آن است. این اگرچه بر اساس گفتههای کاوازاکی سریعتر از آنهایی است که در خودروسازی وجود دارند، اما باز هم این امر زمانبر است و نیاز به گرما دارد. از همه مهمتر اینکه این رنگها میتوانند بر اثر زمان، خاصیت خود را از دست بدهند اما این امر چندین سال طول میکشد.
همچنین آنها اعلام کردند که در نسل جدید، قدرت به میزان 30 اسب بخار افزایش یافته است. این موتورسیکلت بدون کمک سیستمهای کمکی رایانهای غیر قابل راندن است.
مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: RevZilla
انتهای پیام/